Obličejová gymnastika přepíše váš rodný list

Zdieľaj
0
| Ján Mútala |

Gymnastika obličeje je podle mnohých kosmetiček a lékařů nejlepší metodou na znovuzískání pružnosti kůže a zpomalení stárnutí. V Česku najdete několik specialistů na tuto téměř sportovní disciplínu – můžete je vyhledat, rádi vám poradí.

obličejová gymnastika

Zdroj foto: Shutterstock.com

Gymnastika obličeje je podle mnohých kosmetiček a lékařů nejlepší metodou na znovuzískání pružnosti kůže a zpomalení stárnutí. V Česku najdete několik specialistů na tuto téměř sportovní disciplínu – můžete je vyhledat, rádi vám poradí.

Některé cviky ale zvládnete už dnes. Díky jednoduchým úkonům, které zahrnují cílené pohyby obličejových svalů, můžete za pár měsíců dosáhnout stavu, že i vaše okolí si všimne změny, která se s vámi udála.

Jak 2. světová válka přinesla i něco dobrého

Největší válečný konflikt v historii lidstva způsobil velké utrpení stamiliónům lidí po celém světě. Válečné běsnění trvalo bezmála 6 let. Najít něco pozitivního na vyvražďovaní celých národů a smrti desítek miliónů lidí je těžká úloha. Vypadá to tak, že jediným pozitivním přínosem 2. světové války je vynalezení obličejové gymnastiky děvčetem, které samo konflikt přežilo.

Když vypukla 2. světová válka, bylo Sentě Marii Rungé necelých 20 let, a žila v Evropě. Právě zde byly boje nejintenzivnější. Útrapy války dívku velmi poznamenaly a zanechaly viditelné stopy zejména v oblasti její tváře a krku. S. M. Rungé si však uvědomovala, že na takovéto rychle stárnutí je příliš mladá. Proto se rozhodla, že najde způsob, jak tento proces co nejvíc zpomalit.

Už v době míru mladá žena uskutečnila rozsáhlý výzkum a studie včetně experimentování na vlastní tváři. Svěřila se svým přátelům i známým, kteří poslušně následovali její instrukce. A z výsledků, které na sobě poznali, byli nadšení! Takto začala velká kariéra S. M. Rungé, průkopnice obličejové gymnastiky, a jejího programu, který pomáhá mnohým ženám i mužům po celém světě.

Po 2. světové válce S. M. Rungé emigrovala do Spojených států. S nabytými vědomostmi se pustila do vytvoření vědeckého vzorce izometrických cvičení. Rozdělila obličej do 11 svalových skupin:

  • krk,
  • čelist,
  • dolní tvář,
  • váček,
  • horní tvář,
  • horní ret,
  • vodorovné linie na čele,
  • svislé čáry na čele,
  • horní víčka,
  • dolní víčka,
  • oční vějířky.

V roce 1959 svoji metodu oficiálně představila v časopise Vogue, kde měl článek značný ohlas. Popularitu S. M. Rungé ještě posílil každodenní televizní program, který jí otevřel cestu k vlastnímu salónu krásy v hvězdném Hollywoodu. A tam už jejími dveřmi procházely hvězdy filmového a hudebního průmyslu, které netoužily po ničem jiném, než aby jim pozorné okolí hádalo o pár let méně. Je téměř jisté, že i většina dnešních amerických hereček ví, kdo byla S. M. Rungé a co udělala pro jejich kariéru.

Důležité je začít, ještě důležitější nepřestat

Na našem stárnutí se podílí množství různých faktorů. Za to, jak vyhlížíme, může dědičná predispozice, životní styl, ale např. i zlozvyky.

obličejová gymnastika cviky na vrásky zlozvyky

Zdroj foto: Shutterstock.com

Při běžné mimice využíváme jen některé z obličejových svalů. Ostatní, nečinné svaly tak ztrácejí svoji pružnost a pevnost. Protože tvář se skládá z přibližně třiceti svalů, a nikdo z nás nepoužívá všechny, ty, které používáme nejvíc, podtrhují náš celkový výraz – ve formě pro nás typických poklesnutí částí obličeje či prohloubených vrásek.

Kvalitu svalů a kůže na tváři a krku můžeme, naštěstí, do velké míry ovlivnit jednoduchými cvičeními. Jenže – mimické svaly se musí procvičovat stejně, jako všechny ostatní svaly.

Pokud v posilovně cvičíme svaly na rukou či nohou, tyto se zpevňují a formují. Ale jen dokud je stimulujeme. Když s pravidelným cvičením přestaneme, svaly se dostanou do původní, ochablé formy. A to samé platí také o svalech na tváři a krku. Nejdůležitější je tedy při obličejové gymnastice vytrvalost a důslednost – jinak toho velmi nedosáhneme.

Vybrat si můžeme cviky, které působí jen na místa, kde nás vrásky trápí nejvíc, anebo se rozhodneme pro celoobličejovou gymnastiku, což je lepší volba. Cvičit můžeme ráno, krátce po probuzení, a potom večer, před spánkem. Jedno cvičení denně je minimální „dávka“ – cvičit je třeba každý den.

Obličejová gymnastika se může stát přirozenou součástí našeho dne – podobně jako každodenní tělesná hygiena, či pro ženy odličování. Není hanba, když cvičí i muži, jako není ani hanba, že i muži dnes běžně používají deodoranty či voňavky. Navíc cvičení omladí muže úplně stejně jako jeho ženský „protějšek“mužská kůže totiž není výrazně jiná než ženská. Pokud se muž cítí trapně a nedokáže se přemoci, může cvičit se svou partnerkou.

obličejová gymnastika cviky na vrásky před zrcadlem

Zdroj foto: Shutterstock.com

První lekce obličejové gymnastiky

Pro začátečníky je nejlepší cvičení před zrcadlem. Takto zjistíme, zda svaly zapojujeme správně. Při obličejové gymnastice jde o stahování a uvolňování obličejových svalů, které prokrvuje celou tvář, zvyšuje příjem kyslíku v buňkách, zrychluje metabolizmus a odbourává odpadové látky.

Obličejové svaly se nedají posilnit mimovolnými grimasami, jako například mrkáním, jedením, pitím, mračením anebo smáním – toto jsou jen krátké, náhodné události. Abychom předešli zkráceným nebo naopak prodlouženým svalům, potřebujeme speciální, cílené cvičení.

Zde jsou některé z nich:

Ústa

Našpulte rty, jako byste někomu posílali polibek. V krajní poloze byste měli okolo úst pociťovat mírné napětí. Vydržte 5 sekund, rty uvolněte. Opakujte 5-krát. Položte ukazováky na koutky úst. Potom je tahejte vzhůru, v poloze vydržte 5 sekund. Rty uvolněte. Opakujte 5-krát.

Brada

Přirozeně zdvihněte hlavu, pod bradu si podložte dlaň. 10 sekund jemně klepejte prsty po bradě, jako byste si aplikovali krém. Cvičením prokrvíte danou oblast. Narovnejte se. Bradu tahejte dopředu a nahoru. V spodní části brady a krku byste měli cítit napětí. Zbytek těla je po dobu cviku pevně na místě, nezvedejte ani ramena. V poloze vydržte 5 sekund, a potom uvolněte. Opakujte 5-krát.

obličejová gymnastika cviky na vrásky bradu

Zdroj foto: Shutterstock.com

Čelo

Položte dlaň na vrch hlavy, prsty přiložte na čelo. Jemně přitlačte. Kůži tahejte ve směru růstu vlasů. Vydržte 5 sekund, uvolněte. Opakujte 5-krát. Spodní část dlaní  přiložte ke spánkům. Potom tahejte kůži dozadu a nahoru. Vydržte 5 sekund, uvolněte. Opakujte 5-krát.

Líce

Přiložte si dlaně na tváře a nafoukněte je. Prsty přitlačte na tváře, ale vzduch se přitom snažte udržet vevnitř. Potom vyfoukněte. Cvičte 5-krát. Podívejte se do zrcadla, ukazováčky přiložte na nosově-ústní rýhy. Usmějte se a zatlačte na vrásky. Zároveň je tahejte zlehka na vnější strany. V pozici zůstaňte 5 sekund, uvolněte. Opakujte 5-krát.

Oči

Pořádně otevřete oči. Kružte jimi z pravé strany na levou. Vše zopakujte se zavřenýma očima. Cvičte 5-krát. Ukazováčky položte pod obočí, prostředníky pod oči. Obočí jemně tahejte nahoru. Potom tlak povolte, zavřete oči, a zase je otevřete. Opakujte 10-krát. Zavřete oči. Palce položte na horní víčko, zatlačte na kořen nosu. Vydržte 5 sekund, potom tlak uvolněte.

Další dobré rady, které podpoří cvičení:

Hladit a vyrovnávat

Každé ráno si 2 – 3 minuty ukazováčkem, prostředníčkem a prsteníčkem přecházejte od kořene nosu, přes lícní kosti až k uším. Dělejte to oběma rukama současně. Prokrvíte a posilníte si pokožku, čímž oddálíte tvorbu vrásek.

obličejová gymnastika cviky na vrásky válcový polštář

Zdroj foto: Shutterstock.com

Pozor na polštář

Po dobu noci se mohou na vaší tváři vytvořit hluboké vrásky, čímž se vytváří základ dvojité brady – zejména pokud spáváte na vysokém podhlavníku. Používejte válcovitý polštář nebo spěte na rovném lůžku.

Teplý obklad na krk

Ohřejte si trochu olivového nebo slunečnicového oleje. Přimíchejte do něho 2 – 3 lžičky medu. Směs natřete štětcem na hrdlo, přikryjte vlhkým bavlněným ručníkem a fólií, zabalte do suchého šálu. Nechte působit nejméně 2 hodiny (nebo celou noc).

Dostatečná vlhkost v domácím prostředí

Suchý vzduch v místnosti vysouší pleť a podporuje tvorbu vrásek.

Správné natírání krémem

Většina žen si vmasírovává krém do pokožky příliš silně. Myslí si, že tak je to správné. Není. Při správném krémování se musí pleť i jemně masírovat. Stimuluje se tím cévní systém.

obličejová gymnastika bylinné čaje

Zdroj foto: Shutterstock.com

Bylinkové čaje detoxikují

Čaj z lipového květu zpomaluje tvorbu vrásek – květy obsahují množství éterických olejů. Mátový čaj čistí a prokrvuje pleť. Zelený čaj vyhlazuje pleť a ničí antioxidanty.

Ochrana před UV zářením

Intenzivní sluneční záření snižuje tvorbu tuku – pleť se rychle vysušuje, tvoří se drobné vrásky. V létě je potřeba používat přípravky s ochranným filtrem.

Proč nezačít už dnes?

S obličejovou gymnastikou nečekejme na důchod. Bez okolků začněme už v mladším věku, klidně před třicítkou, když je pleť pružná a svěží. Cíleným tréninkem tak zpomalíme prohlubování vrásek, a třebaže celkem nezastavíme stárnutí, vrásky nebudou tak „tragické“, naše pleť bude mít zdravější barvu, a nebude nás trápit dvojitá brada. A to vše bez korektivního zásahu u plastického chirurga, který by nám tuto službu neudělal grátis!

Není o mnoho jednodušší, a hlavně levnější, věnovat se každý den své jediné tváři? Nestojí to za to?

http://www.zdravie.sk/clanok/46537/tvarova-gymnastika

http://www.pluska.sk/izdravie/zenska-zona/lepsia-ako-plastika-je-tvarova-gymnastika.html

http://www.harm.sk/?art=aktualdetail.php&clanokid=638&id=32

http://tvarovagymnastika.pro/2-nezaradene/77-co-je-tvarova-gymnastika

Ilustrační fotografie

Napsat komentář

Registrace